لطفا منتظر بمانید

shape

رباتیک کودکان

رباتیک کودکان
  • محمدرضا بهمنی محمدرضا بهمنی
  • 1400-12-3

رباتیک کودکان

در مقاله فوق هدف ما این هست که به بررسی آموزش رباتیک کودکان بپردازیم و از مزایای این موضوع برای شما مثال‌هایی آورده شود و اهداف و دستاورد‌های زمینه رباتیک کودکان بیان خواهد شد.

 

اهداف رباتیک

رباتیک کودکان از نگاه ما به معنای آموزش زمینه‌های مهندسی‌ شبیه مهندسی مکانیک و ریاضیات و نرم‌افزار و الکترونیک و خصوصاً امروزه بخش وسیعی مرتبط به هوش مصنوعی است هدف ما در نخبه شو تربیت یک کودک باهوش و نخبه است که توانایی یادگیری رباتیک و برنامه‌نویسی با داشتن درک مناسبی از هوش مصنوعی است.

 

آینده رباتیک

علاقه‌مندی به رباتیک کودکان در سرتاسر دنیا مخصوصاً کشور‌های ثروتمندتر یکی از اصلی‌ترین علایق کودکان و دانش‌آموزان و دانشجویان به حساب می‌آید. در ایران نیز به‌تازگی در این رشته سازمان آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و مراکز عالی آموزشی این گرایش و حوزه را به شکل عملی و کاربردی دیده و‌امیدواری فراوانی جهت رشد این‌ایده وجود خواهد داشت.

 

دوره آموزش رباتیک کودکان

یک سؤال بسیار مهم همیشه این بوده که دوره‌های آموزش رباتیک کودکان که در نخبه شو به اسم دوره آموزش رباتیک کودکان معرف حضور همراهان گرامی ما هست چه نفع و استفاده‌ای برای کودکان و فرزندادن ما دارد آیا فرزند من که در ابتدای راه یادگیری زبان فارسی است آیا می‌تواند با این مدل کار‌ها آشنایی پیدا کند؟
آیا توانایی درک این موضوعات را خواهد داشت؟

و هزاران سؤال دیگر که ممکن است خانواد‌ها مطرح کنند در نهایت مهمترین پاسخی که ما در نخبه شو به شما همراهان گرامی می‌دهیم این است که محیطی که برای آموزش فراهم شده است محیطی کاملاً کودکانه هست که در سرتاسر دنیا و کشور‌های مطرح اروپایی و آمریکا از این روش در پیش دبستانی‌ها و دبستان‌ها استفاده می‌کنند بنابراین بهترین زمان ممکن است که ما نیز فرزندانمان را به یادگیری علوم آینده تشویق کنیم و با فعال کردن قوه تخیل و‌ایده پردازی کودکان آن‌ها را در مسیر موفقیت قرار دهیم.

 

به طور خلاصه برخی از مهمترین مطالبی که علم رباتیک به کودکان یاد می‌دهد این موارد خواهد بود:

 

  • سرگرمی و ایجاد قوه تخلیل و‌ایده پردازی
  • آشنایی با برنامه‌نویسی
  • مهارت‌آموزی و خودباوری در کودکان
  • استعدادیابی کودکان نخبه
  • آشنایی با علم روز دنیا و آینده
  • فرصت حضور و رقابت در مسابقات داخلی و بین‌المللی و رشد فردی

 

 

 

 

کاربرد رباتیک در علوم آینده

با توجه به تعریف مریخ نورد در ویکی پدیا مریخ‌نورد یک خودروی خودکار است که بعد از فرود بر روی سیاره مریخ به حرکت در می‌آید. مریخ‌نورد نوعی سطح‌نورد است و نسبت به فضاپیماهای سطح‌نشین ساکن، برتری دارد. برای مثال یک مریخ نورد توانایی بررسی مساحت بیشتری از سطح مریخ دارد و می‌تواند به اهداف قابل توجه هدایت شود.

این دستاورد‌های بشری به همراه خودرو‌های خودران شرکت‌هایی مثل تسلا و گوگل و … را نیز به این لیست اضافه کنیم متوجه می‌شویم همین الان نیز برای ورود به دنیای جذاب رباتیک و هوش مصنوعی ممکن است دیر هم شده باشد!

 

در نخبه شو چه اهدافی پیش روی کودکان ما خواهد بود؟

ما بر اساس تجربیات خود و حضور در مسابقات و المپیاد‌های مختلف داخلی و بین‌المللی و جهانی به این نتیجه رسیده‌ایم آموزش رباتیک و هوش مصنوعی برای کودکان امروزی ضروری است و دانش‌آموزان و کودکان باید با دوره‌های رباتیک و هوش مصنوعی مخصوص سن و سال خود آشنا شده تا در آینده مسیر موفقیت را در زمینه‌های مذکور طی کنند.

 

نخبه شو بیش از ۱۰ دوره مخصوص هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی و رباتیک مخصوص کودکان طراحی کرده است که در صورت مشاوره بیشتر می‌توانید با نخبه شو در ساعات اداری

شنبه تا چهارشنبه بین ساعت ۸ الی ۱۶

پنجشنبه‌ها از ساعت ۸ الی ۱۲

با شماره تلفن ۰۷۱۳۶۳۵۹۳۳۲ در ارتباط باشید

  • تعداد بازدید: 887
  • تعداد نظرات: 0

رباتیک,آموزش رباتیک,خلاقیت کودکان,برنامه نویسی کودکان,آموزش رباتیک از صفر,رباتیک پیشرفته,ک رباتیک کودکان, کلاس رباتیک آنلاین,کلاس رباتیک از چه سنی مناسب است؟

اشتراک گذاری :

نظرات

نظر شما

برای ارسال نظر لطفا وارد حساب کاربری خود شوید